Neděle 26. března 2023, svátek má Emanuel
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 26. března 2023 Emanuel

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

echo.3

Uz ten nadpis

zazniva, jako by se jednalo o vas program.

:-((

Nezdravy populismus je skodlivy a vysoce nakazlivy. Vcera Vy a dnes F.Matejka.

0/0
6.1.2011 15:38

haes

Re: Uz ten nadpis

Co máte proti nádpisu? Dva otazníky, jeden vykřičník. To může mít s programem těžko co společného. Do kontextu s programem Svobodných se dostávám v posledním odstavci: minimální stát.

0/0
6.1.2011 16:58

echo.3

Re: Uz ten nadpis

Proti samotnému nadpisu ani ne, je přece z Vaší hlavy.

Drahý pane, výhrady a nedůvěru mám k Vám a dalším podobným manipulátorům a populisticky se projevujícím jedincům, které vidím jako značné nebezpečí pro normální chod a vývoj demokratické společnosti.

    

0/0
6.1.2011 17:50

gofry2

Re: Uz ten nadpis

Prečo by spoločnosť mala byť demokratická?

0/0
6.1.2011 23:12

haes

Re: Uz ten nadpis

Děkuji, beru to jako poklonu.

0/0
7.1.2011 0:11

20/40

Re: Uz ten nadpis

Dalo by se to přeložit jako "kdo není s námi je proti nám". Jinými slovy jste zarytý kolektivista a přemýšlíte přesně tak, jak vás to za komunismu stát naučil.

0/0
7.1.2011 2:50

Paeris Kiran

...

Takže místo příčiny se budou léčit symptomy?

Boj s kolrupcí je zbytečné mrhání prostředky. Lépe nemít úřady vůbec. Spotřebuje se na to méně peněz a méně práce.

Čím míň méně energie a lidské práce se na něco vynaloží tím lépe. Je třeba aby se stát choval co nejefektivněji- zaměstnával to nejmenší možné množství lidí a provádělo pouze řivotně nezbytné úkony. Cokoli zbytného je naopak třeba zrušit.

Například takové ministerstvo zemědělství... je to jenom pobočka unie která rozdává zbytečně peníze za potraviny které jsou stejně ve výsledku zničeny (za další dotace) protože Evropské zemědělství (včetně ČR) má nesmyslné nadbytky. (Důvodem je přezaměstnanost)

Naopak je třeba provést maximální možné zefektivnění státní správy. To znamečn á především masivní propouštění zbytných zaměstnanců.

0/0
5.1.2011 18:31

Pavel Brno po smazání

Re: ...

Jsem soukromý zemědělec - a nikterak malý (2200 ha) a souhlasím s Vámi. Dotace EU už 21 let systematicky a promyšleně ničí zemědělství v ČR. Není tu prostor na objasnění tohoto faktu, ale snad stačí jmenovat jeden výsledek  "společné zemědělské politiky EU" : tak dlouho se k nám dovážela jablka z EU za 3 Kč, až naši sadaři zkolabovali. Dnes stojí jablka 30 Kč.      EURv

0/0
5.1.2011 19:00

haes

Re: ...

"Takže místo příčiny se budou léčit symptomy?"

Tak nevím, zda tuto poznámku považovat za polemickou nebo souhlasnou. Vždyť přeci já právě tvrdím, že boj s korupcí je (skoro) zbytečný, že bude přítomná všude, kde se přerozdělují peníze. Uvedl jsem, že je třeba veřejné rozpočty několikrát redukovat, přerozdělování zastavit.

0/0
6.1.2011 14:30

haes

Re: ...

Pardon, teď níže čtu, že to byla odpověď Kaktusakovi, nikoli přímá reakce na můj článek. S odpovědí se ztotožňuji.

0/0
6.1.2011 14:32

kaktusak

Stát nezpůsobuje korupci

Je potřeba ho naopak posílit, aby s korupcí mohl lépe bojovat. Se zmenšením státu by se korupce akorát víc přesunula do soukromého sektoru, kde i tak hodně řádí.

0/0
5.1.2011 18:22

Paeris Kiran

Re: Stát nezpůsobuje korupci

O jednu výš... To co vy navrhujete je pouhé léčení symptomů... Eliminujme příčinu- centrální řízení. Zbavme ministestva možnosti nakládat s daněmi... ponechte vybrané daně v místě kde se vyberou- ve vesnicích, městech. Bez toho aby byli proprány na státní úrovni. Naopak je třeba moc co nejvíce decentralizovat na co nejmenší správní celky.

(Dá se říct že takové se ani nikomu nevyplatí korumpovat) Tato decentralizace i ušetří lidi. Zaměstná se méně lidí a tím se ušetří.

0/0
5.1.2011 18:34

Pavel Brno po smazání

Re: Stát nezpůsobuje korupci

To snad nemyslíte vážně?  Už vidím, jak přijde politik (popř. jeho lobista) např. za majitelkou Nemocnice u sv. Anny v Brně a řekne jí: ty zrekonstruované prostory z minulého roku jsou špatně, je třeba to celé vybourat, o peníze se nestarejte, máte z toho 10 %, stačí když to tady podepíšete. ;-D  Proč by to podepisovala? Získala by 10 % a 90% ztratila? Ovšem u současné ředitelky to možné je, a taky se to děje.  Rv

0/0
5.1.2011 19:07

20/40

Re: Stát nezpůsobuje korupci

Jste úplně, úplně mimo. Korupce v soukromém sektoru existuje především tam, kde soukromý sektor je provázaný se státem (státní zakázky, regulace, úřady, atd), tudíž nemůžeme ani mluvit o "soukromém" sektoru jako takovém.

V soukromém sektoru je vždy jasné, kdo je majitelem (např. peněz) a v zájmu majitele je vždy využít svůj majetek co nejefektivněji (maximalizace zisku). Takže není v jeho vlastním zájmu mařit prostředky. Pojem "korupce" jak ho u nás známe se v opravdovém soukromém sektoru úplně vytrácí, nahrazuje ho buď konukrence nebo špatná investice (za níž je trhem automaticky potrestán ten, kdo špatně investoval tím, že přijde o peníze).

0/0
6.1.2011 2:14

haes

Re: Stát nezpůsobuje korupci

Pokud jde o korupci v soukromém sektoru, souhlasím s 20/40. Navíc dodávám: i kdyby tam nějaká korupce byla, neprotékají skrz ní moje peníze. A to je podstatné.

0/0
6.1.2011 14:34

cojanato

A tím chtěl autor sdělit národu jako co ?

:-/Rv

0/0
5.1.2011 17:00

haes

Re: A tím chtěl autor sdělit národu jako co ?

Je to napsáno v poslední tučné větě článku.

0/0
5.1.2011 17:04

cojanato

Re: A tím chtěl autor sdělit národu jako co ?

Ne pane Šebelíku, mně stále trčí před očima to Vaše úvodní zvolání.......

"Zbláznili jste se, lidi? O co se snažíte? Korupce je nezničitelná!"

0/0
6.1.2011 11:18

haes

Re: A tím chtěl autor sdělit národu jako co ?

Titulek jsem, zvolil, jaký jsem zvolil. Reaguji tak na mediálně akcentované diskuse o tom, že je třeba korupci zničit. V článku pak argumentuji, že je nezničitelná, dokud bude existovat přerozdělování peněz, vytahaných z našich kapes prostřednictvím daní. Slovíčko "zbláznili" pak má evokovat boj s větrnými mlýny.

0/0
6.1.2011 14:39

certik_bertik

jistá

forma zdravé korupce je pro systém i prospěšná, jelikož tak vznikají projekty, které budou doceněny třeba až v budoucnosti

0/0
5.1.2011 16:29

SYETEY-KOTZOUR

Re: jistá

dobrý vtip;-D ...už se těším až potomci docení těch pár kiláků mizerně udělaných a předražených dálnic;-D

0/0
5.1.2011 17:01

certik_bertik

Re: jistá

jenomže dost z toho předražení musí jít zase zpátky na úplatky to je jasné. Většina velkých stavebních firem má dokonce profesionální úplatkáře, kteří mají náplň práce jezdit za politiky a uplácet. To je prostě koloběh peněz

0/0
5.1.2011 17:06

haes

Re: jistá

Ano, to je ten koloběh peněz, který je třeba zarazit. Jak - to jsem napsal.

0/0
5.1.2011 17:08

certik_bertik

Re: jistá

pro tohle nenajdete politickou vůli

0/0
5.1.2011 17:20

Paeris Kiran

Re: jistá

Ona to nějaká válka zase spraví... Je zajímavé jak když potřebujete lidi kteří by stříleli z pušek můžete snadno obětovat nepotřebné administrativní činnosti.

KJe vcelku jedno jaká válka to bude. No snad se nějaká v nejbližší době objeví. Evropa už jednu zoufale potřebuje.

0/0
5.1.2011 17:32

certik_bertik

Re: jistá

To myslíte že válka vymaže z povrchu světa korupci?

0/0
5.1.2011 17:38

Paeris Kiran

Re: jistá

Ne ale když vám jde o krk tak jdou povětšinou peníze stranou.

Trochu by zefektivnila ten bordel co tady máme...

Citoval bych ze švejka: "A lidi si ty vojny zasloužili. Dyť se pánbůh už na to nemoh dívat, jak to všechno zpejchlo. Už jim ani to skopový maso nešlo pod šosy, už vám ho, hoši, nechtěli žrát. Jindá sem chodívali procesím, abych jim nějakýho toho skopce prodal pod rukou, ale poslední léta, žrali by byli jen samý vepřový, drůbeř, všechno máslem nebo sádlem maštěný. Ták se pánbůh na ně rozhněval pro tu jejich pejchu a voni zas přijdou k sobě, až budou si vařit lebedu, jako to bejvalo za napolionský vojny."

0/0
5.1.2011 18:46

certik_bertik

Re: jistá

no ale problém bude asi s nepřítelem. SSSR by byl výborný nepřítel, celkem se na něj dalo spolehnout. Ale ti islamisti co vypadají na nového nepřítele s těmi by asi byly dost potíže je udržet na uzdě

0/0
5.1.2011 19:11

m. l.

Re: jistá

To já tu říkám pořád. Na evropském válčišti je už moc dlouho podezřelý klid :-) A už dlouho nebyly tak výhodné podmínky pro zahájení války. Spousta evropských armád se jen tak líně povaluje, na výcvik dlabou, na techniku dlabou. Věděl bych třeba o jedné pro kterou je nezvládnutelný problém i přesun techniky v míru po vlastním území ;-D A například na kompletní vyřazení jejího letectva by stačilo pár diverzantů se štípačkami kterými by vyřadili z provozu obě hotovostní letadla :-(

0/0
6.1.2011 0:28

certik_bertik

Re: jistá

nikde na světě se to nepovedlo, jenom to na Západě už umějí dovedně skrývat

0/0
5.1.2011 17:29

SYETEY-KOTZOUR

Re: jistá

odliv financí do rukou "lobbystických investorů", má na ekonomiku jednoznačně negativní vliv: peníze v rukou schopného investora, který je prostě schopnější jsou rozhodně pro stát výhodnější než peníze v rukou gaunera, který žádné zvláštní schopnosti nemá, jen byl v pravé chvíli u lizu a zneužil funkce.

Tak jako sirky nepatří dětem, peníze by měli mít ti, kdo je umí používat. V rukou zločinců žádnou parádu nenadělají

0/0
5.1.2011 17:14

certik_bertik

Re: jistá

jenomže světu vládne neschopnost hloupost a ignorance to byste měl už vědět a nějaká vláda národního porozumění na tom nic nezmění

0/0
5.1.2011 17:22

SYETEY-KOTZOUR

Re: jistá

to je fakt, přesto mám radost, že se to aspoň o milimetr přesunulo u nás směrem od Zimbabwe k tomu Finsku....

0/0
5.1.2011 17:24

certik_bertik

Re: jistá

myslíte si že předchozí vláda vládla jako v Zimbawe?

0/0
5.1.2011 17:26

fvocel

Korupce je nezničitelná

Pravda. V demokracii je největší ze všech státních forem. Je to předpeklí - vstup do socialismu (internacionálního i národního).

0/0
5.1.2011 15:11

certik_bertik

Re: Korupce je nezničitelná

myšlenka socialismu vznikla v 18 století, myslíte si že předtím korupce neexistovala?

0/0
5.1.2011 16:28

oslik

Re: Korupce je nezničitelná

Až se mi tak na mysl vkrádá čertovská myšlenka, že hlavním motorem pro rozbujení socialismu nebyla touha po pomoci bližnímu, ale právě příznivější korupční prostředí pro ty, kteří mají moc. Jinými slovy, snazší a bezpečnější způsob dostat se k penězům někoho jiného...

0/0
5.1.2011 17:01

certik_bertik

Re: Korupce je nezničitelná

myslím si že je to dost nepodložená spekulace

0/0
5.1.2011 17:04

haes

Re: Korupce je nezničitelná

Vcelku rozumně to popisuje Ludwig von Mises ve svém Liberalismu. .

0/0
5.1.2011 17:07

certik_bertik

Re: Korupce je nezničitelná

tohoto tovarišče neznám. Určitě to byl ale dobrý komsomolec

0/0
5.1.2011 17:21

Paeris Kiran

Re: Korupce je nezničitelná

Touha pomoci bližnímu... Jo to je hlavní problém... "Mě byli ti co to se mnou myslí dobře od jakživa podezřelí"

Ono by bylo lepší kdyby to lidi konečně přestali myslet dobře s ostatními a starali se o sebe.

0/0
5.1.2011 17:34

fvocel

Re: Korupce je nezničitelná

Pokud někdo má moc zasahovat do práv jiných (např. zdaňovat, konfiskovat, posílat do gulagu, dotovat, tvořit privilegia a imunity atd.) , pak korupce je řešením. V 18. století a dříve ale mocni nebyli tak mocní jako dnes. Takže i důvodů pro korupci bylo méně. Navíc pokud někdo měl ostudu, byla jeho osobní (rytíře, knížete, vévody, krále, císaře atd.) Ale dneska? Politik může slíbit cokoliv a ostudu nemá, když nedodrží slovo.

0/0
6.1.2011 8:01

certik_bertik

Re: Korupce je nezničitelná

myslím si že něco málo o historii vím a tedy nějaká taková ostuda žádnému vládci ve středověku ani v nejmenším nevadila

0/0
6.1.2011 15:45

fvocel

Re: Korupce je nezničitelná

Myslíte na svou školskou znalost ekonomie? A i kdyby se nestyděli měli pověst pošramocenou a měli s tím jistě problémy, když něco potřebovali. Pět set let se vypráví o tom jak Zikmund nedodržel slovo. Ale kdo si pamatuje miliony nesplněných slibů dnešních politiku, kteří musí korumpovat své voliče? O téhle korupci mezi budoucími politiky a voliči se nemluví. kdyby aspoň upláceli ze svého. A tenhle typ korupce v monarchii určitě chyběl. Nemuselo se podlézat diletantům a nevzdělancům.

0/0
7.1.2011 7:32

certik_bertik

Re: Korupce je nezničitelná

s porušováním slibů a s všelijakými nepravostmi  neměl žádný problém ani Karel IV. , jednoduše to nikomu nevadilo protože slovo nedržel vůbec nikdo, tedy pokud to nebylo pojištěno jinak. Koho počítáte za ty diletanty a nevzdělance?

0/0
7.1.2011 11:25

fvocel

Re: Korupce je nezničitelná

Lidi odvolávající se na "lid" a toužící po moci. Nerozeznají svou pravici od levice. Diletanti moci a nepoučeni historií. Budující své neskutečné vize a utopie a ohrožující skutečnou společnost.

0/0
7.1.2011 16:26

haes

Pavel Kohout dneska (aniž bych to byl tušil)

"Úředník rozhoduje o penězích, které mu nepatří a za které se pořídí nějaký majetek, který mu rovněž patřit nebude. Nikdy nebude bezprostředně motivován, aby vybíral optimálně. Ani když žádná korupce nebude hrozit!"

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/z-vlady/kohout-nebudu-ze-sebe-delat-uzitecneho-idiota/

0/0
5.1.2011 15:02

SYETEY-KOTZOUR

Re: Pavel Kohout dneska (aniž bych to byl tušil)

toť pravda, úředník by měl hlavně dohlížen na odvoz odpadků a zametání sněhu, tam toho nejde tolik zvorat......i když při troše snahy;-D

0/0
5.1.2011 15:20

JUDr. madqwert

Re: Pavel Kohout dneska (aniž bych to byl tušil)

a to je presne argument, proc statni urednici maji mit tarifni platy a nikoliv, ze o nich bude rozhodvat sef, jak planuje vlada ODS a TOP 09 Rv;-D

0/0
5.1.2011 15:52

Paeris Kiran

Re: Pavel Kohout dneska (aniž bych to byl tušil)

Ty tarifní platy mají teď a korupce taky kvete... I kdyby byla změněna metoda jejich výplat nebude to mít naprosto žádný vliv na výsledek.

Jedinou metodou jak eliminovat korupci je to udělat tak že nebude co korumpovat. (Aby ti úředníci a stát rozhodovali o co nejméně penězích je to možné).

0/0
5.1.2011 16:39

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS