Neděle 26. března 2023, svátek má Emanuel
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 26. března 2023 Emanuel

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hasmen

...

http://ekonomika.idnes.cz/cesi-budou-mit-srotovne-snemovna-schvalila-ctyri-protikrizova-opatreni-1q1-/ekonomika.asp?c=A090515_100716_ekonomika_vem

0/0
15.5.2009 13:32

Kolumbo

Šrotovné

je čistou dotací automobilkám. Využije ho člověk, který by za určitý vůz 250 tisíc nedal, ale za 220 po něm skočí, protože to vidí jako terno. Ale samotné automobilky čas od času pořádají "akce" kdy poskytují mnohem větší slevy. Takhle dá automobilka slevu menší, protože o část se jí postará stát.

0/0
4.5.2009 21:17

honza2007

Re: Šrotovné

akorát je problém v tom, že už dneska díky zavedenému šrotovnému v okolních zemích naše automobilky jedou naplno, resp. nestačí jejich kapacita. A v tomto okamžiku zvýšíme poptávu? Jako ekonom vychovaný Marxem se jen ptám, co se stane s cenou, když se zvýší poptávka a kdo na tom vydělá. :-/

0/0
15.5.2009 13:28

dasa0302

Dávám karmu!

A to ještě nesmíme zapomínat, že si prodejci aut z těch 30 tisíc mohli hezky cenu zakukleně třeba o 15 tisíc připozvednout,  když to lidem připadne levné a dostaví se už víceméně rozhodnutí.

On zřejmě každý protekcionismus bude opravdu na nic.

0/0
27.4.2009 15:24

haes

Re: Dávám karmu!

R^ Přesně, přesně.

0/0
4.5.2009 17:48

MIR80

Co mi srotovne prinese

Jezdim starou popelnici a asi jeste budu, protoze srotovne neni pro "chude lidi"

Diky skvele statni podpore mladych rodin davame vetsinu vydelanych penez do splaceni uveru na bydleni (jemuz davam vyssi priroritu nez vozu) takze rozhodne nemam ve slamniku zasitych dalsich 200 000 abych mohl jit koupit nove auto

0/0
23.4.2009 8:07

haes

Re: Co mi srotovne prinese

Naprosto s vámi souhlasím, akorát mám jedno "ale": mluvíte o státní podpoře mladých rodin. Ale co to je stát? To jsou přeci peníze daňových poplatníků! Zkuste zajít za tím mým sousedem, daňovým poplatníkem, o kterém mluvím ve svém příspěvku, zda by nechtěl vaši mladou rodinu nějak podpořit. A zkuste hádat, co vám řekne ...

0/0
4.5.2009 17:51

admiral666

Re: Co mi srotovne prinese

az po tukanci, ktery by na novem aute byl jen mrzutou neprijemnosti vsichni zemrete, v horsim pripade vam plechy vasi S120 provedou ruzne amputace a perforace, tak si vzpomente na vysi priorit.

0/0
15.5.2009 13:47

MIR80

A dalsi minus

a to jeste nemluve o tom, ze ten prispevek ve forme 30.000 z Vas zase stat dostane zpet uz jen ve forme DPH z noveho vozu

0/0
23.4.2009 8:04

haes

Re: A dalsi minus

Omyl! Stát sice ze mě dostane to DPH za nový vůz, ale zase přijde o to DPH, které bych zaplatil za rekonstrukci chalupy. To jsou úplně stejné pëníze, takže nula od nuly pojde.

0/0
4.5.2009 17:46

MIR80

Re: A dalsi minus

To ano, ale auto je v sazbe 19%, oprava chalupy od remeslnika v 9% sazbe.. A to nemluve o tom, ze jste si ty penize mohl schovat, utratit je v zahranici anebo za ne koupit neco bez dokladu... zkratka, dle hesla "Nechci slevu zadarmo"

0/0
4.5.2009 19:19

pocestný

jsem pro - jeste jeden uhel pohledu

Sice je ekonomicky zavedeni srotovneho urcite problematicke, ale presto ho podporuji... A to z jednoho jedineho duvodu: Jako otec maleho ditete, ktere musi dychat ve meste spoustu vselijakych svinstev (nejen) ze starych aut, si myslim, ze kazdy krok ktery omladi vozovy park je ku prospechu... A na toto klidne ze svych dani rad prispeju. (Na rozdil od spousty jinych veci kde jsou penize zcela vyhozeny.).. Zkratka uz kvuli tem mrnousum to rad udelam.

0/0
21.4.2009 9:55

Glock každopádně bez -e

Re: jsem pro - jeste jeden uhel pohledu

pochybuji, že právě šrotovné bude mít pozitivní vliv na skladbu automobilů v ČR .... Kdo na nové auto nemá, ten si ho nekoupí, kdo na něj má, ten si ho nejspíše koupí i bez šrotovného. A vzhledem k podmínkám pro šrotovné se dá říci, že těch lidí, kteří na šrotovné dsáhnou, nebude mnoho ... stejně jako u zateplování RD z Bursíkárny.

0/0
21.4.2009 10:22

pocestný

Re: jsem pro - jeste jeden uhel pohledu

Co pises zni logicky. Ale, ze to funguje ukazuji priklady z jinych zemi kde srotovne zavedli, a kde to vyprovokovalo pomerne dost lidi ke zestrotovani stareho auta a koupi noveho. Tedy lidi, kteri by jinak dale jezdili ve starem aute nebo by ho nahradili dalsi ojetinou. Co se tyce castky 30tis., ta je urcite mala, ale pokud vim, tak se stale uvazuje i o podilu prodejcu... Samozrejme necekam, ze by se zmena na silnicich projevila nejak dramaticky... ale diky za kazdou zmenu k lepsimu.

0/0
21.4.2009 10:46

Lavet

Re: jsem pro - jeste jeden uhel pohledu

Co se tyce splodin a ovzdusi, k tomu existuji mnohem ucinnejsi nastroje, srotovne to ale neni. Mate E1 atd., silnicni dan, povinne ruceni, dalnicni znamky a hlavne STK.

0/0
21.4.2009 10:59

rtep007

Re: jsem pro - jeste jeden uhel pohledu

Bojím se, že vstejně jako u nás, to fungovalo i v cizině. Nové auto se šrotovným kupují ti, kteří by ho koupili stejně, jen by k nákupu došlo později (za půl roku, za rok max za dva). Kdo jezdí vrakem a na nemé min. 200 tis. na nové, ten nic nekoupí ani se šrotovným. Takže dopad na ovzduší minimální. Navíc vzniké problém: komu budou automobilky prodávat příští rok? Šrotovné krizi neřeší, jen odsouvá problém.

0/0
21.4.2009 11:02

pocestný

Re: jsem pro - jeste jeden uhel pohledu

S tim souhlasi. Jak jsem uz psal v puvodnim prispevku, jako nastroj k podpore ekonomiky je srotovne prinejmensim problematicke. Ale prave z duvodu, ktery jsem uz take popsal jsem pro....  Souhlasim, ze to odsouva ekonomicky problem, ale soucasne to urychli vymenu aut. A to napr. u lidi, kteri by jinak ty penize vydali za neco jineho (rekonstrukce bytu apod) a to bez ohledu na to zda je maji nasetrene nebo by si vzali uver.... No uvidime, jak to nakonec bude.. Mejte se krasne.. uz musim pracovat:-)

0/0
21.4.2009 11:14

Majklova_proxy

Re: jsem pro - jeste jeden uhel pohledu

Hm - a o kolik ze to od zavedeni srotovneho na Slovensku stoupl objem neucelovych uveru...?

0/0
21.4.2009 22:10

Majklova_proxy

Re: jsem pro - jeste jeden uhel pohledu

Nalejeme automobilkam par miliard! Az se poptavka vycerpa, nalejeme jich tam jeste vic (prece enechame automomobilky krachnout, poptavka nepoptavka, trh netrh!). Jakykoli vydaj (lidi to zaplati) MA smysl, pokud se JEDNO dite zbavi alergie.

-

To je teda logika. Vzpomen si na to, az budes bez duchodu, nebo az Ti zvednou dane tak, ze nebude na (zdravi prospesnou) dovolenou.

-

I kdyz pominu, ze jakykoli ekologicky dopad je jen dohadem, nejsou to Tvoje penize, jsou to penize urcene na mandatorni vydaje a spravu statu.

0/0
21.4.2009 22:09

bobash

Re: jsem pro - jeste jeden uhel pohledu

To je ale s prominutím naprostá pitomost. Nikdo kvůli tomu, že dostane 30 tisíc na nákup auta najednou nevytáhne z kapsy dalších 200 tisíc na to, aby si mohl koupit nové. Pokud někdo jezdí autem, které se vyplatí nechat za 30k sešrotovat (tedy má hodnotu ještě nižší), asi těch dalších 200 nemá.

Ten kdo je má, by si jiné auto koupil taky. Možná by si nekoupil zbrusu nové, ale třeba rok, dva nebo tři roky starou ojetinu. Což bude často úplně stejný model s úplně stejným motorem a tedy úplně stejnými emisemi jako to nové auto...

Nejlepší, co se za poslední dobu ku prospěchu věci udělalo, bylo zrušení limitů na dovoz ojetin - protože je pořád lepší, když po silnici jezdí 10 let starý Golf s Euro II nebo III, než 20 let stará Škodovka bez jakéhokoliv Eura a s násobně vyššími emisemi.

0/0
23.4.2009 5:14

Glock každopádně bez -e

Na tohle nemusím používat Bastiata

Když pominu některé úhly pohledu (občanův, firemní), tak jde v podstatě o 2 efekty:

1/ "uvolnění" úspor do oběhu - tady a teď

2/ "zatáhne" to st. kasa (s argumentem o DPH na mne nechoďte, většina lidí nepoužije úspory "bez využití", ale něco jiného si odepře ... a z toho jiného - jídlo, PHM, dovolená - potom státu neplynou daně), tedy všichni čistí plátci daní (do sytému odvedou více než z něj vezmou).

0/0
21.4.2009 7:53

kdosi

super. To je přesně popsané. Díky za článek !!!!!

0/0
21.4.2009 0:32

peggyIlsoft

Úplně mimo,...

Námět pěkný, zpracování také, citace oceňuji, ale to je tak asi vše. Bohužel,... obsah nestojí vcelku za nic. Celou tuto svoji tezi stavíte na myšlence, že našetřené peníze alokuji jinak, než jsem chtěl kvůli pouhým 30tis. Kč,... Nezdá se Vám to trošku nesmyl? Myslím, že každý má svůj vlastní žebříček hodnot, a pokud nemáte zrovna IQ tykve, tak zřejmě raději opravíte tu chalupu. O faktu, že 12let straá octavie má větší cenu než těch 30 tis. tudíž by jste ji asi těžko dal sešrotovat ani nemluvím. Prosím nechte těchto úvah, v tomto duchu to opravdu nemá cenu. Tímto neříkám, že jsem zastáncem šrotovného, to rozhodně ne, ale tato úvaha má tolik děr, že spíše pomůže jeho zastáncům,...

0/0
20.4.2009 23:00

Glock každopádně bez -e

Re: Úplně mimo,...

Víte, je průzkumy dokázáno, že:

1/ lidé o svých financích (investicích i spotřebě) rozhodují neracionálně a impulstivně,

2/ takových lidí je mnohem víc než střízlivých "umírněných".

.

Bohužel i bohudík.

0/0
21.4.2009 7:56

peggyIlsoft

Re: Úplně mimo,...

Ano, tohle já vím, je to také jeden z důvodů, proč krize vznikla, pokud se tedy o krizi dá vůbec hovořit, ale to už jsme někde jinde, proto to zde nebudu rozebírat. Dle mého názoru je jedním z pozitivních důsledků krize fakt, že většina lidí, chovajících se iracionálně na ni doplatí takovým způsobem, že se začnou, a nejen oni, ale i jejich děti,... chovat racionálně. Možná to zní sarkaksticky, ale zda tomu tak opravdu je nebo ne, ukáže čas. Každopádně děkuji za komentář.

0/0
21.4.2009 8:40

rtep007

Re: Úplně mimo,...

Naprostý souhlas. Bojím se ale, že ono procitnutí velké spousty lidí žijících na dluh je hodně daleko. Navíc velmi významná skupina tvůrců dluhů (to jest politici) vidí krizi jako možnost ještě více rozhazovat. Šrotovné je toho jasným důkazem. Oni totiž dluhy, které vytvoří, nikdy platit nebudou (na rozdíl od nezodpovědných občanů). Bojím se, že bude muset být ještě o hodně hůř.

0/0
21.4.2009 11:42

haes

Re: Úplně mimo,...

Děkuji za názor. Ale já jsem neměl v úmyslu napsat ekonomickou studii, ale spíše malý fejeton k zamyšlení nad tím, co se nám navrhovatel šrotovného snaží nacpat do hlavy, aby získal politické body. Ujišťuji vás, že moje oktávka stojí stále v garáži a ta stavební firma nastupuje na rekonstrukci zítra.

0/0
21.4.2009 8:05

peggyIlsoft

Re: Úplně mimo,...

Já Vám také děkuji za článek, fejeton, nemám sice ve zvyku moc články komentovat, ale u Vašeho jsem si nemohl pomoct,.. i to o něčem svědčí. Každopádně nepochyboval jsem ani minutu o tom, že si Vaši oktávku necháte,... Takže hodně kilometrů bez nehody!

0/0
21.4.2009 8:36

mfdnes-bulvar

Re: Úplně mimo,...

ta uvaha zadne diry nema. autor ilustroval na prikladu sve octavie a opravy chalupy a take rika, ze octavii sesrotova nenechal a chalupu opravil. jenze je tady spousta lidi, kteri srotovne vyuziji, a tam se ty efekty zkratka projevi, to co je videt, ale hlavne to, co neni videt.... ne kazdy ma doma octavku, o ty nejde, jde o trabanty, stodvacy apod....

0/0
21.4.2009 9:53

peggyIlsoft

Re: Úplně mimo,...

No nevím, ale je to jenom o úhlu pohledu,... mě osobně to přijde přitažený za vlasy, ale chápu, že lidé mají názor podobný tomu Vašemu,... aneb lidi jsou fajn, lidi si nekoupíš, lidi maj svůj vlastní názor,... ;-) To není nic proti ničemu.

0/0
21.4.2009 12:27

nemorose

Re: Úplně mimo,...

Kolego, při čtení článku pana Honzy, jsem v něm díry nehledal, protože jsem od začátku pochopil jeho smysl a účel. Tímto zdravím autora ( frekventant kurzu Delphi Praha-Alpy)

0/0
22.4.2009 23:02

dasa0302

Re: Úplně mimo,...

Píšete nesmysly. Článek není o tom, jak  a na co si alokujeme peníze. Je o politické velkohubosti a ceně, kterou za ní platíme.

O IQ tykve bych se na vašem místě moc nezmiňovala......

0/0
27.4.2009 15:30

peggyIlsoft

Re: Úplně mimo,...

Aha, nezbývá mi než Vám poděkovat za Váš příspěvek :-D.

0/0
28.4.2009 14:53

mfdnes-bulvar

Jj, souhlas

a pochvala, ze jeste dneska existuje nekdo, kdo cte Bastiata. Priste doporucuji nejakou podobnou paralelu na Petici vyrobcu svicek :-)

0/0
20.4.2009 21:22

cenzořisko

žasnu

tak vy že jste matematik;-D ftipné,víte vy kolik firem v České republie vyrábí díly a příslušenství k automobilům různých světových značek,to ,že si někdo koupí např. Peugeot,ještě vůbec neznamená,že tím pomohl nějakému Frantíkovi ve fabrice,ono možná více dílů se pro tento vůz vyrábí u nás

0/0
20.4.2009 20:46

haes

Re: žasnu

Dobrá, kdybych si koupil Fabii, tak by ty peníze taky zůstaly doma. Ale ti tři zedníci by byli propuštěni tak jako tak.

0/0
21.4.2009 8:00

nemorose

Re: žasnu

Vy budete určitě vynikající makroekonom. Vysvětlete mi tedy prosím, proč zrovna šrotovné? To se nic jiného u nás nevyrábí? Jinak ftipný, pardon, vtipný příspěvek.

0/0
22.4.2009 23:06

naroznej

pokračování

Přiznávám , že šrotovné je kontroverzní téma.... já jsem strávil přemýšlením zda je to dobré řešení , nebo ne spousty času a jednoznačného výsledku jsem se nedobral.

Myslím , že až teprve budoucnost zhodnotí , zda to bylo správné řešení , či nikoliv.

0/0
20.4.2009 20:21

haes

Re: pokračování

Já doufám, že budoucnost nebude mít co hodnotit, protože k tomu vůbec nedojde.

0/0
21.4.2009 7:57

naroznej

Trochu jiný příběh

Pro soukromé účely využívám vůz ŠKODA OCTAVIA , který letos oslaví 3 roky. Manželka před dvěmi lety zdědila 16 let starý vůz ŠKODA FORMAN , který je již řádně prokvetlý a skoro se jí bojím nechat s ním někam jet. Přemýšlím o koupi novějšího auta. Loni jsem přemýšlel o koupi dlouhé Fabie ve stáří do 4 let. Poté co se automobilky dostaly do problémů a zlevnily a v souvislosti s diskusí okolo šrotovného  jsem začal přemýšlet o koupi ne staršího auta ale nového. Pokud koupím nové auto , tak pošlu do oběhu více peněz , než kdybych koupil starší. A o tom si myslím to celé je. Přesvědčit všechny ty , kdo mají nějaké úspory , aby je poslali do oběhu. Protože v nynější době je třeba , aby se nešetřilo , ale utrácelo. Pokud každý člověk začne daleko více šetřit , je otázka , kdy se z této situace vyhrabeme.  Navíc.... stát vydá peníze , které vzápětí dostane na DPH zpět. Díky šrotovnému v Evropě má dnes v ČR práci x tisíc lidí , kteří by jinak ďnes již byli nezaměstnaní.

 

0/0
20.4.2009 20:13

Toicem

Re: Trochu jiný příběh

1. Šrotovné jednoznačně křiví trh.

2. Ti lidé, kteří by teď byli nezaměstnaní, možná budou nezaměstnaní dejme tomu za rok, kdy už žádné šrotovné nebude a všichni ti, kteří by si v té době jinak kupovali auta (protože by jim ta stará v té době přirozeně "dosloužila"), už si žádná kupovat nebudou, protože využili nabídky šrotovného a koupili si je "se slevou".

Šrotovné pouze odsouvá problém do budoucna (kde bude možná ještě větší), není to žádné řešení. Jako ostatně veškerá "řešení", která stojí na filozofii života na dluh.

0/0
20.4.2009 22:08

mfdnes-bulvar

Re: Trochu jiný příběh

absolutely right!!!R^

0/0
20.4.2009 22:43

sfera

Re: Trochu jiný příběh

Moje řeč. R^

0/0
21.4.2009 8:11

haes

Re: Trochu jiný příběh

Ale vždyť já chci ty peníze utratit! Ale proč mi někdo nutí auto, když já potřebuju rekonstrukci chalupy? Stát do DPH dostane tak jako tak. A hlavně: proč stát sahá sousedovi do kapsy, aby mi na to auto přispěl?

0/0
21.4.2009 7:55

Streit

Na plusy automobilek se musí někdo složit

Popsal jste redistribuci od ostatních účastníků trhu (mínus) k některé automobilce (plus). Mám jen jednu výhradu, že ani Škoda s Fabiema nepřijde zkrátka (oni plus, my mínus).

Jak to dopadne, jsem napsal na svém blogu.

0/0
20.4.2009 19:05

Tunaq

Kdo vydělal? O tom píše D-fens:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009041901

0/0
20.4.2009 17:58

Toicem

Re: Kdo vydělal? O tom píše D-fens:

;-D to je dobrý, doporučuju

0/0
20.4.2009 22:17

jmen0.prijmeni

Re: Kdo vydělal? O tom píše D-fens:

Článek z toho odkazu je výborný. Doporučuji R^

0/0
21.4.2009 10:14

kagemusha

Cosi opomenuto nadále zůstalo...

Pan "užsetostalo"  opomenul dodat pár drobností.

Stavební firma 3 zedníky měla z Ukrajiny a neplatila za ně státu ani floka. Soused mu na auto nepůjčil ani korunu. Naopak pán daroval státu minimálně 10 tisíc korun ve formě DPH, čímž podpořil stát. Kdyby si pán nekoupil auto cizí značky, podpořil by české dělníky, kteří by své daně za vrobené auto = mzdu dali zase státu...

A všichni co ostatní, co na nové auto nemají ? Já například novou ledničku, pračku a myčku nepotřebuji, a přesto polostátnímu ČEZu platím a platím a oni jen zdražují... a dávají si odměny....CO VY NA TO ????? 

0/0
20.4.2009 17:16

haes

Re: Cosi opomenuto nadále zůstalo...

Tak popořadě:

--- Oktávka samozřejmě stojí nadále v garáži, já jsem na to neskočil. Rekonstrukce chalupy se konat bude - nastupují ve středu ráno. --- Ty zedníky znám osobně, jsou to místní lidé. Firma za ně všechno řádně odvádí. --- Soused mi nic nepůjčil. Stát ho o příspěvek na moje auto pod hrozbou násilí oloupil. --- DPH stát dostane tak jako tak. Ne sice za auto, ale za rekonstrukci chalupy. To je totéž. --- Šrotovné se má vztahovat (doufám, že k tomu nedojde) na všechna auta, nikoli jen na česká. Peugeota jsem uvedl proto, aby mě Sarkozy radost. --- ČEZu moc nerozumím. Každopádně ale asi nedává slevu ze sousedových daní.

0/0
20.4.2009 17:27

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS